1. Mondelinge taalvaardigheid
Leerling als taalgebruiker1. luisterdoelen 2. luistervaardigheid 3. spreekdoelen4. spreektechniek 5. sociale taalfuncties6. cognitieve taalfuncties 7. mondeling presenteren 8. taalgebruiksbewustzijn
Taalkenmerken 9. gesprekssoorten 10. gesprekssituaties11. gesprekspatronen 12. relaties in teksten
Leerkrachtvaardigheden1. taalontwikkelende interactievaardigheden 2. modeling bij mondelinge taalvaardigheid 3. vragen stellen
Onderwijsmiddelen 4. mondelinge taalactiviteiten5. groeperingsvormen mondelinge taalvaardigheid
Evaluatie en toetsing 6. toetsen mondelinge taalvaardigheid7. observatie mondelinge taalvaardigheid
Leerstofordening 8. leerlijnen mondelinge taalvaardigheid
Wetenschappelijke achtergrond 1. taalverwerving 2. taalontwikkelingsfasen 3. tweedetaalverwerving 4. functies van taal 5. communicatieve competentie 6. cognitieve academische taalvaardigheid
Maatschappelijke achtergrond 7. taalvariatie 8. taalachterstand 9. voor- en vroegschoolse educatie (VVE)
Opvattingen over taalonderwijs 1. opvattingen taalonderwijs algemeen 2. mondelinge taalvaardigheid in interactief taalonderwijs
Taalonderwijs in taalheterogene groepen 3. taalheterogene groepen algemeen4. taalstimulering
Samenhang tussen domeinen 5. mondelinge taalvaardigheid en woordenschat6. mondelinge taalvaardigheid en stellen 7. mondelinge taalvaardigheid en taalbeschouwing 8. mondelinge taalvaardigheid en jeugdliteratuur9. mondelinge taalvaardigheid in geïntegreerd taalonderwijs
Samenhang met andere vakken 10. mondelinge taalvaardigheid in taalontwikkelend vakonderwijs