Aarnoutse, C. & L. Verhoeven (red.) (2003): Tussendoelen gevorderde geletterdheid: Leerlijnen voor groep 4 tot en met 8. Nijmegen: Expertisecentrum Nederlands. Bacchini, S., R. Dekkers, C. Markesteijn, H. Paus, Th. Pullens & M. Smits (2006): Portaal. Praktische taaldidactiek voor het primair onderwijs.. Muiderberg: Coutinho. Hoofdstuk 6 en 12. Beernink, R., E. van Koeven, P. Litjens, A. de Groot & M. Vreman (2006): Taaldidactiek. Utrecht: ThiemeMeulenhoff. Deel E. Daems, F., K. van den Branden, K. & L. Verschaffel (red.) (2004): Taalverwerven op school. Taaldidactiek voor basisonderwijs en eerste graad secundair. Leuven/Voorburg: Acco. Hoofdstuk 10. Dekkers, P. (1997): Onderwijs in Taalbeschouwing, Baarn: Bekadidact. Expertgroep Doorlopende Leerlijnen Taal en Rekenen (2008): Over de drempels met taal en rekenen. Enschede: SLO. Gelderen, A. van, M. Hoogeveen & I. Zijp (2004): Met een blik op de toekomst. 25 jaar leerplanontwikkeling onderwijs Nederlandse Taal in de basisschool. Enschede: SLO. Huizenga, H. (2001): Taal en didactiek:Taalbeschouwing. Groningen: Wolters-Noordhoff. Huizenga, H. & R. Robbe (2005): Competentiegericht taalonderwijs. Groningen/Houten: Wolters-Noordhoff. Hoofdstuk 12, Taalbeschouwing. Huizenga, H. & R. Robbe (2009): Taalonderwijs ontwerpen Taaldidactiek voor het basisonderwijs. Groningen/Houten: Noordhoff Uitgevers. Paragraaf 3.5, 4.1, 4.6. Nijmeegse werkgroep Taaldidactiek (2002): Taaldidactiek aan de basis. Groningen: Wolters-Noordhoff. Hoofdstuk 2, 4, 11. Verhoeven, L. & C. Aarnoutse (1999): Tussendoelen beginnende geletterdheid, Een leerlijn voor groep 1 t/m 3. Nijmegen: Expertisecentrum Nederlands. |